1 juli 2018 Van Húsafell naar Reykjavik

1 juli 2018 - Reykjavík, IJsland

Vanmorgen om 08.30 uur schrokken we wakker, voor ons is dat erg laat. Gelukkig was het droog en het wegrijden uit de blubber van gisteren was geen probleem.

Er waren meerdere routes om naar Reykjavik te rijden, één daarvan was een stuk van 25 km over gravel. Wij hebben deze niet genomen, later bleek dat we de juiste keuze hadden gemaakt, er was slecht te rijden, en door de regen van gisteren kon je ook niet zien hoe diep de putten waren. De weg die wij hebben genomen was weer een hele mooie, met veel natuurschoon.

Rond 12.30 uur waren we al op de camping, we hebben wat gegeten en zijn toen, met een ander stel van de groep, de stad ingegaan. We zijn langs de zee gelopen en zagen daar het huis waar in 1986 presidenten Ronald Reagan en Mikhail Gorbatsjov een hele belangrijke meeting hadden. Vandaar zijn we, via het monument van een Vikingschip, naar Hallgrimskirkja gelopen, dit is een prachtige kerk die je kan bezoeken en tegen betaling kun je met de lift helemaal naar de punt van de kerk en heb je een prachtig uitzicht over Reykjavik.

Daarna in een cafe een lekkere cappuccino gedronken en weer verder gewandeld naar het concertgebouw Harpa, dit bestaat helemaal uit glas, prachtig om te zien.

Vervolgens op zoek gegaan naar de Bonus supermarkt en wat brood en vleeswaren meegenomen.

Om 18.00 uur waren we weer op de camping en toen bleek dat we 10 km hadden gelopen door de stad. We waren versleten.

1. Margo:
    2 juli 2018