6 juli 2018 van Selfoss naar Kirkjubæjarklauster

6 juli 2018 - Grímsnes, IJsland

We hadden een druk programma voor de boeg en zijn al om 8.15 uur vertrokken. We wilden nog even wat boodschappen halen, maar de supermarkt ging pas om 11.00 uur open.

Toen zouden we naar het Lava museum gaan, maar hebben toch maar besloten om het niet te doen, er stond nog zoveel moois op het programma.

Daarna zijn we naar de Seljalandfoss gereden, dit is een kleine maar hoge waterval waar je achter langs kunt lopen. Dit hebben we gedaan en dat is een aparte ervaring, en je wordt nat.

Vervolgens een paar km verder weer naar een waterval gegaan, de Skógarfoss. Deze is met zijn 60 meter hoogte een van de grootste watervallen van IJsland. Je kunt daar helemaal naar boven lopen, maar dan moet je wel 376 traptreden op. Dit hebben we uiteraard gedaan en we hadden een prachtig uitzicht op de waterval en de vallei. Terug naar beneden ging toch wat makkelijker.

Na de lunch zijn we naar Solheimajokull gereden, dit is een gletsjer waar je naar toe kunt lopen, was indrukwekkend om te zien.

Vervolgens naar Dyrholæy gereden. Het is een in de zee uitstekende 120 meter hoge kaap, dit is een vogelreservaat.

Daarna richting Reynisdranger gereden, hier staan beeldbepalende basaltnaalden  die 66 meter hoog uit de branding steken. Helaas was het inmiddels gaan regenen en kon je deze bijna niet meer zien. Wel konden we over het (zwarte) strand lopen. De hoge rotswand waar je onderdoor loopt, is voor een deel gevormd door basaltformaties.

We wilden ook nog naar een kloof gaan en een wandeling maken, dit hebben we niet meer gedaan omdat we inmiddels al weer 11 km hadden gelopen en het nog steeds regende. Misschien doen we deze morgen, als daar tijd voor is.

1. Janna:
    7 juli 2018
    Nel en Peter het blijft geweldig mooi, allemaal op de foto's te zien maar zeker ook in het echt geniet van nog meer moois... gr van mij