9 juli Van Skaftafell naar Höfn

9 juli 2018 - Höfn í Hornafirði, IJsland

Vandaag stond de excursie naar het gletsjermeer Jökulsárlón op het programma. Deze begon pas om 13.30 uur, maar we zijn er om 10.00 uur al naar toe gereden. Onderweg was het mistig aan de kust, maar naar mate we dichter bij de plek van bestemming kwamen trok het open en kwam de zon door.

Eenmaal aangekomen op de plek van bestemming kon je verschillende kanten op wandelen naar het meer. Aan de rand van het water lagen allemaal verschillende ijsschotsen, zo verschrikkelijk mooi. We wisten niet wat we zagen en keken onze ogen uit. En maar foto's nemen, de een nog mooier dan de andere.

Na de lunch zijn we naar de afgesproken plek gelopen voor de excursie, we zagen toen ook zeehonden in het water (helaas alleen in de verte)  We gingen met een amfibievoertuig tussen de ijsschotsen door, PRACHTIG. Het was net een reportage van National Geografic, maar dan in werkelijkheid.

Na deze tocht zijn we door een prachtig landschap naar de camping gereden.