11 juni 2019 van Stonehaven naar Inverness

11 juni 2019 - Inverness, Verenigd Koninkrijk

Vandaag stond alleen de trip naar Inverness op het programma, verder geen bezichtigingen. Peter had wel weer een toeristische route (Scenic route) uitgezocht door de Schotse Highlands. Het was nog steeds maar 9 graden toen we om 9.30 uur bij de britstop wegreden, maar het was droog, dus hoor je ons niet klagen. Eenmaal onderweg kwamen we in de bergen terecht en werd het ook weer regenachtig, dat is dan wel weer jammer, het uitzicht is dan weer net even minder. Maar ondanks het mindere uitzicht was het toch prachtig om te zien. De wegen werden ook smaller en af en toe zo smal dat het mm werk was om een tegenligger te passeren. Was ook wel weer spannend. Ondanks dat de weg best smal zijn mag hier toch gewoon 95 km/h rijden. Nou,........ Wij halen dat niet hoor.  Met ca 70 km/h hebben wij het wel gehad. Het landschap deed ons aan de IJslandreis denken van vorig jaar. In de bergen deed de camper het uitstekend, is toch altijd even afwachten als je er voor de eerste keer mee op vakantie gaat. Maar hellingen van 20% waren geen probleem.

Net voor de vakantie hebben we onze camper laten chiptunen, dit betekent dat het vermogen van 130 PK verhoogd is naar 176 PK, daardoor heeft de camper nu veel meer vermogen, en het rijdt fantastisch.

We waren al vroeg op de camping, en aangezien het weer ging regenen, hebben we naar het Nederlands Dameselftal gekeken, die hun eerste wedstrijd speelde op het WK in Frankrijk.

Morgen hebben we weer een drukke dag voor de boeg, o.a. gaan we naar Lochness.

1. Adrie en Dora:
    11 juni 2019
    Hello there two of you.
    Wel jammer dat het daar zo foggy is hè.
    Maar daar staat het om bekend.
    Probeer je een foto te maken van "Nessy"?
    Zou geweldig zijn als dat lukt.
    Ondanks de nevel toch weer mooie foto's.
    We kijken uit naar de volgende serie.

XX
  2. Janna:
    12 juni 2019
    Goedenavond, alweer zo'n mooi verhaal en mooie foto's. Ook hier in Duitsland regend het !!!! Ik hoop dat jullie iets van Log Ness zullen zien (grapje) groetjes van Janna