15 oktober van Vallegio sul Mincio naar Porlezza

15 oktober 2020 - Porlezza, Italië

Vanaf gisterenavond tot vanmiddag 15.00 uur aan één stuk regen. We hadden van te voren voor de zekerheid de weersverwachting voor de Italiaanse Alpen nog nagekeken en vandaag zou het hele noorden van Italië nat en koud zijn, maar vanaf morgen geven ze bewolking en een zonnetje op met 16 á 17 graden. Dus op naar de Alpen. Vanmorgen toen we wegreden uit Vallegio sul Mincio was het ook maar 7 graden. We wilden in eerste instantie richting Arona, maar daar was geen camping te vinden die wij geschikt vonden, en die wel geschikt waren zijn inmiddels gesloten. We hebben dus weer gekozen voor Porlezza, waar we in de 1e week van de vakantie ook 2 dagen geweest zijn. Alleen hebben we nu een andere camping uitgekozen, en we hebben het vermoeden dat we hier 18 jaar geleden ook al zijn geweest. Camping Darna ligt aan het Lago di Lugano.

Onderweg kom je normaal gesproken in ieder dorp een tankstation tegen, alleen op de route die we na de snelweg hebben genomen, bijna niet. De stress begon al een klein beetje toe te slaan, want het brandstoflampje brandde al een poosje. Maar eindelijk een ini-mini tankstation, waar je uiteraard de hoofdprijs betaalde, maar de camper had weer drinken.

We waren uiteindelijk om 13.45 uur op de camping en dan is de receptie nog met lunchpauze (op de meeste campings kun je tussen 12.00-en 14.00 uur niet terecht bij de receptie). Dus we zijn brutaal gewoon naar binnen gegaan en hebben een mooi plekje uitgezocht aan het meer. Nadat we ons hebben aangemeld konden we ook blijven staan op dit plekje. We blijven hier tot na het weekend.

1. Jolanda:
    Mooie foto's weer.
    Genieten!
  2. Ploni:
    15 oktober 2020
    Het is nog wel druk op de camping
  3. Adrie en Dora:
    15 oktober 2020
    Het wordt wel een beetje " welkom in the real world of Holland". Je kan dus voorlopig alvast aan onze temperatuur wennen. Wij hopen voor jullie dat je nog een beetje zon krijgt. Je blijft mooie foto's maken hoor. Veel plezant nog. XX
  4. Rob en Jacqueline:
    15 oktober 2020
    Wat een mooi plekje , en mooie foto’ s
    Geniet ervan de aankomende dagen 😊