16 juni 2019 Fort William

16 juni 2019 - Fort William, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen redelijk vroeg op pad voor een wandeling naar de Steall Falls, dit was op 8 km bij onze camping vandaan. Daar moesten we dus met de camper naar toe. De weg er naar toe was weer bijzonder smal, maar gelukkig was het niet druk. Na 4 km kwamen we een bord tegen dat auto's die zwaarder zijn dan 3000 kilo, deze weg niet verder mochten vervolgen. Dat was balen, want onze camper weegt volgeladen 3470 kilo. Helaas, omdraaien dus.

Dan maar naar Glennfinnan, dit is een stoomtrein die rijdt over een viaduct dat bekend is geworden  door de Harry Potter films. De stoomtrein rijdt 2x per dag en zou rond 10.45 uur over de brug rijden, en dat schijnt mooi om te zien zijn. Volgens de navigatie zouden we er om 10.10 uur zijn, en dan was het nog een klein kwartiertje lopen. Maar ja, dan moeten natuurlijk niet de parkeerplaatsen vol staan. We konden er dus niet meer bij, wel kregen we het advies om een paar honderd meter terug te rijden, misschien dat daar wel plaats zou zijn, en gelukkig konden we de camper daar nog net neerzetten. Maar we moesten ons wel haasten om op tijd te zijn voor de trein, maar dat hebben we gered. De stoomtrein gaf luidkeels aan dat hij eraan kwam. Was leuk om te zien, zeker omdat we morgen de rit met de trein willen gaan maken.

Toen de trein weg was zijn we wat verder gelopen, er stonden nl een heleboel mensen op de berg en zagen het trein viaduct vanaf de bovenkant, waar wij het gewoon vanaf de onderkant hadden gezien. Er bleek ook een wandelpad te zijn met mooie uitzichten, toen hebben we die wandeling maar gedaan, en hebben ruim 2 uur gewandeld. En het werd nog warm ook, half bewolkt en rond de 16 graden.

Op de terugweg nog boodschappen gedaan, en rond 15.00 uur waren we weer op de camping. We konden lekker buiten zitten, soms was er ook wel een buitje, maar daarna weer zonnig.

1. Janna:
    17 juni 2019
    Goedemorgen ben een beetje laat met mijn app...maar jullie zien heel veel moois..en elke keer prachtige foto's.... lekker genieten....mijn vakantie zit er weer op.... heb het heel leuk gehad.... gr van janna....
  2. Adrie en Dora:
    17 juni 2019
    Hallo globetrotters. Wat genieten we van jullie verhalen en foto's. Heel mooi om te lezen en te zien. Hopelijk reizen jullie nu naar het mooiere weer. Hier is het warm vandaag en morgen nog warmer. Hopelijk is er even tijd om buiten te zitten. Have fun. XX