21 oktober Endingen am Kaiserstuhl.

21 oktober 2020 - Endingen am Kaiserstuhl, Duitsland

Vandaag hadden ze goed weer opgegeven, half bewolkt en 19 graden. In de ochtend was het nog behoorlijk bewolkt en niet warmer dan 13 graden, en de zon was nog niet te zien. Dus de ochtend lekker lui gedaan, lezen, Skip-bo en een beetje internetten.

Na de lunch hebben we de fietsen weer gepakt voor een tochtje van 24 km. Dit had Peter goed uitgezocht. Holy Moly, er zat geen 100 meter vlakke weg in. We begonnen tegenover de CP al met lichte heuvels en als snel werden die heuvels steiler en steiler. Maar na flink trappen, uiteraard weer met volledige ondersteuning en in de allerlaagste versnelling kwamen we boven aan de behoorlijke heuvel, naar beneden ging een stuk makkelijker. Maar ja, eenmaal beneden mochten we de volgende flinke heuvel weer op, deze had zelfs een behoorlijk aantal S-bochten, dan weet je het wel, dit is geen kattenpis. Enigszins misselijk kwam ik boven, bij Peter ging dit allemaal net wat makkelijker, naar beneden moesten we wel voorzichtig zijn, dit ging anders veel te hard. Al met al was het een heel vermoeiende maar wel een hele mooie tocht.

We moesten ook nog even boodschappen doen en toen hebben we ook lekker een grote reep chocolade gekocht en die hebben we bij de camper heerlijk opgegeten, We vonden dat we het verdiend hadden. Het zonnetje scheen ook inmiddels en het was lekker weer om nog buiten te zitten.

1. Jetteke:
    22 oktober 2020
    Geniet nog even van deze laatste vakantiedagen!
  2. Jolanda:
    22 oktober 2020
    🚲👍
  3. Marie-Louise:
    25 oktober 2020
    Dat zal idd veel energie hebben gekost. Sjappoo. Wat een mooie foto’s. De natuur is prachtig in dit jaargetijde. Geniet van de mooie dagen. Groetjes