22 juni 2018. Van Modrudalur naar Myvatn

22 juni 2018 - Myvatn, IJsland

We waren vanmorgen vroeg wakker en omdat de zon ook lekker scheen zijn we om 07:15 h ons bed uitgekomen en om 08.00 uur bij de camping weggereden. Bij de rest van de groep was nog geen teken van leven.

We hadden vandaag meerdere bezienswaardigheden gepland en zijn als eerste naar de Dettifos watervallen gereden. Daar aangekomen moesten we naar deze waterval toe lopen,maar dat was absoluut de moeite waard. Wat een geweldige natuur en een schitterende brede waterval. Daar kon je naar verschillende uitzichtspunten lopen. Daarna zijn we naar de Selfross gelopen, ook die waterval was prachtig.

Van daar zijn we naar Leirhnjukur gereden. Dit is een krater waar je in een uur heen kunt wandelen. Dit hebben we ook gedaan en ook dit was weer prachtig.

Na deze wandeling zijn we naar Viti  gereden. Dit is een krater uit 1724 die vol staat met turkoois water. Ook hier zijn we omheen gelopen en je bleef foto’s nemen, adembenemend mooi. Gelukkig was het nog steeds mooi weer, want door de hele steile hellingen wordt deze wandeling bij nat weer afgeraden.

Als laatste bezienswaardigheid zijn we naar Hverir gegaan. Dit is een hete bronnen gebied. Dit was mooi, maar als je in Amerika bij Yellowstone geweest bent, was dit qua kleuren iets wat eentonig.

Na 12.7 km gewandeld en geklommen te hebben, zijn we naar de camping gegaan waar we nog een poosje in het zonnetje hebben gezeten. Helaas zijn er op deze camping heel veel van die hele kleine vliegjes die heel irritant zijn en in je oren en neus gaan zitten. Toen alle equipes weer aanwezig waren hebben we vreselijk gelachen, iedereen zat nl met een insecten netje over het hoofd om die krengen van zich af te houden.

We blijven 2 nachten op deze camping en morgen gaan we weer een paar wandelingen doen.

1. Margo:
    Gaaf zeg. Wat een natuur
  2. Janna:
    23 juni 2018
    Ik denk dat jullie ogen tekort komen wat is dat mooi daar zeg!!!
  3. Adrie en Dora:
    23 juni 2018
    Hé Nel je ziet er niet zo gelukkig uit hoor op de boot. Een beetje uit balans? Voor de rest ziet het er fantastisch uit en deze vakantie is jullie op het lijf geschreven. Een geweldige doe-vakantie. Geef ons maar het zonnetje voor onze oude botten. XX van ons.