24 juni van Llandovery (Wales) naar Pilning (Engeland)

24 juni 2019 - Pilning, Verenigd Koninkrijk

Het was gelukkig droog vanmorgen, wel zwaar bewolkt. We wilden vandaag een wandeling maken in Brecon Beacons National Park naar de top van de Pen Y Fan, deze is op 886 meter hoog en is bekend om zijn prachtige uitzichten. Ze gaven in de loop van de ochtend af en toe zon op, dus wij zijn om 9.45 uur vol goede moed deze steile berghelling naar boven gaan wandelen. Dat viel even tegen, niet één stukje was vlak, je had amper tijd om op adem te komen. Ook was het nog steeds bewolkt en je zag in de verte mensen de bewolking inlopen. Na anderhalf uur waren wij ook boven, helemaal doorgezweten, want het was wel warm. En ons uitzicht was adembenemend, we liepen in een dik wolkendek en hadden totaal geen uitzicht. We hebben geen idee hoe het er uit zag. Maar toch was het wolkendek ook wel apart om doorheen te lopen. We hebben op de top een mueslireep gegeten en zijn weer naar beneden gegaan. Halverwege de afdaling brak de lucht open en was er waarschijnlijk wel wat te zien.  Maar ook de afdaling was zwaar met continue druk op je spieren. Het was maar goed dat we vroeg gegaan zijn, want toen we terug waren stond de gehele parking vol.

Over de 8 km hebben we 3.09 uur over gedaan en we waren versleten.

Na een broodje en wat drinken zijn we naar de Brit Stop gereden, deze was op een half uur rijden van het nationale park. We zouden daar om 14.30 uur zijn en konden we nog lekker een poosje in de zon zitten. Eenmaal daar aangekomen vonden we het beiden niet geschikt om te overnachten, het was op een helling en de camper kon daar niet recht staan. Even een andere opgezocht, maar die was ook niet te bereiken, tenzij onze camper gehalveerd zou worden in de breedte. Op naar de 3e, bleek dat daar geen campers mochten staan die zwaarder zijn dan 2500 kg. Dan maar naar de 4e, die bleek  niet meer te bestaan. Eindelijk bij nr 5 staan we nu. Inmiddels was het bijna 18.00 uur.

Helemaal versleten maar wel voldaan konden we aan het avondeten  beginnen.