28 juni 2018 Van Dalvik naar Sauðárkrókur

28 juni 2018 - Sauðárkrókur, IJsland

Vanmorgen om 9.30 uur vertrokken voor een rit van 131 km.Het eerste gedeelte reden we via een prachtige kustweg. We kwamen daar door tunnels waar je minimaal 200 meter afstand moest houden op je voorligger. De reden hiervan was dat de tunnel maar één rijbaan heeft, en de tegenliggers voorrang hebben. Daarom zijn er om de 200 meter inhammen gemaakt om je tegenligger voorrang te verlenen.Onderweg genoten van de prachtige route die we moesten rijden.

We kwamen nog een heel klein oud kerkje met een turfdak tegen dat midden in een weiland stond, heel leuk om te zien. Jammer dat de deur op slot zat en we niet naar binnen konden.

In Sauðárkrókur hebben we de camping opgezocht en zijn na de middag naar een Vis leerlooierij gelopen. Dit is een fabriek waar van vishuiden leer wordt gemaakt.We hebben daar een rondleiding gehad en vonden dit heel interessant. Uiteraard was er ook een winkeltje bij, maar alles was erg duur. BV voor een pasjeshouder, met alleen aan de bovenkant leer, werd € 80,= voor gevraagd. En een kleine tas rond de € 400,=

Ook nog even naar het dorpje gelopen, maar daar was niets te beleven.Het begon ook te regenen, dus we hebben er maar rustige middag van gemaakt.

1. Margo:
    29 juni 2018