28 juni van Sloten (Friesland) naar Giethoorn (Overijssel)

28 juni 2021 - Giethoorn, Nederland

Vandaag hebben we na ruim 3 weken het mooie Friesland verlaten. Nu er nog steeds weinig toeristen zijn wilden wij allebei graag naar Giethoorn, Peter was er nog nooit geweest en ik toen ik nog een tiener was, en dat is een paar jaar geleden.

We willen 3 nachten in Giethoorn blijven en omdat we deze CP niet konden reserveren zijn we op tijd vertrokken. Het centrum ligt op 750 meter van de CP, dus een ideale locatie. Gelukkig waren we op tijd en waren er nog een paar plekjes.

We twijfelden of we vanmiddag nog naar Giethoorn zouden gaan of morgen, maar hebben toch besloten om vanmiddag te gaan, omdat er morgen kans op regen is. We zijn op de fiets gegaan, maar eenmaal bij de grachten mocht je niet meer fietsen, dus zijn we met de fiets aan de hand gaan lopen. Omdat het heel erg warm, en benauwd was, hebben we onszelf getrakteerd op een soft ijsje. Die was iets groter dan we hadden verwacht, het was een complete maaltijd. Hopelijk wordt een vriend van ons niet jaloers als hij de foto ziet.

Na de grachten en bruggetjes van Giethoorn zijn we nog even naar de supermarkt gefietst, Peter zijn bier was op, en met deze hitte schijnt een koud biertje dan heel lekker te zijn.

Na het eten werd het snel donker en is het hier los gebarsten, regen, hagel en onweer. Dit heeft zeker een uur geduurd, maar gelukkig is alles heel gebleven.