Van Eilean naar Fort William.

15 juni 2019 - Fort William, Verenigd Koninkrijk

Op 300 meter van de camping zat een bakkertje, deze wordt beheerd door de moeder van het Nederlandse meisje die gisteren de pizza's stond te bakken. Leek ons wel lekker, verse harde broodjes. Het winkeltje was niet groter dan een badkamer. Er lag van allerlei lekkers, behalve brood en broodjes, helaas. Dus toch maar weer de gewone boterham.

We wilden vandaag het Eilean Donan Castle bekijken, deze was vanaf de Camping zichtbaar, en aan te lopen. We wisten niet hoe laat we van de camping af moesten , dus hebben we de camper maar mee genomen en bij een restaurant geparkeerd. Toen we bij het Castle aan kwamen was het nog niet geopend, wel stonden er al ongeveer 50 mensen te dringen voor de poort. Dit gaf ons de gelegenheid om nog te filmen en fotograferen zonder mensen erop.

Toen de poort open was hebben we tickets gekocht en zijn we ook naar binnen gegaan. Het was een mooi oud kasteel wat ook nog bewoond wordt. Ook zijn we binnen in het kasteel geweest, heel mooi. Alleen is het dan jammer dat er geen foto's en film gemaakt mochten worden.

Rond 11.30 uur zijn we op weg gegaan richting het plaatsje Fort William, onderweg hadden we weer prachtige wegen. Er stond ook een kleine wandeling gepland, maar helaas regende het toen weer, die gaan we morgen dan wel doen, we blijven hier 2 nachten staan. Gelukkig is het weer hier wel wat opgeklaard, dan weer zon, dan weer een bui, maar wel 15 á 16 graden. ZOMERSE TEMPERATUREN VERGELEKEN BIJ DE LAATSTE WEEK.

Enige minuut punt van vandaag was dat we op een afdaling met een tegenligger elkaars spiegels raakten in een flauwe bocht. Aan de rechterkant lag onze dodehoekspiegel eraf, en het kapje van het knipperlicht, gelukkig is de grote spiegel nog heel. Na een paar honderd meter konden we keren, we wilde even kijken of we de spiegel nog konden vinden, en ja hoor, op het midden van de weg lag de spiegel ondersteboven. Je kunt dan natuurlijk niet ineens stoppen, dus 100 meter verder op een parkeerplaatsje gezet. Peter is er naar toegelopen en heeft de spiegel gepakt. Zoals verwacht in duizend stukjes, maar er toch weer opgezet. Toen bleek ook dat de kap aan de achterkant van de spiegel gescheurd is en er ook stukjes afgebroken zijn. Er zal wel een nieuwe behuizing op moeten.