5 juli 2018 excursie naar Landmannalaugar

6 juli 2018 - Selfoss, IJsland

Om 07.50 uur kwam de bus aanrijden. Er stond ons vandaag een lange dag te wachten met heel veel mooie bezienswaardigheden.

Als eerste zijn we naar een opgraving van een oude boerderij geweest, waar wij persoonlijk niet zo veel mee hebben.

Daarna zijn we naar de Gjain-vallei geweest. Wat was dat weer prachtig, watervallen, beekjes en heel veel groen.. De zon scheen er vol op en dan oogt het nog mooier. We zijn helemaal naar beneden gelopen, dat was een stevige klim om weer naar boven te lopen.

Rond 11.00 uur zijn we gestopt bij een restaurant waar soep en brood werd geserveerd.

Daarna zijn we naar Landmannalaugar gereden. Dit gebied staat bekend om zijn kleurrijke gesteente. De weg er naar toe ging via eindeloze en ongerepte lavavlaktes. We hebben daar een wandeling gemaakt die ook door de sneeuw ging en behoorlijk pittig was. Maar wat een verscheidenheid aan natuur, kleurrijke gesteente, mos, sneeuw en lavastenen. Je wist niet wat je zag en kwam ogen tekort om al dat moois te aanschouwen. En het was ook zonnig weer, wat het nog spectaculairder maakte.

Rond 17.00 uur was iedereen terug en zijn we terug gereden naar de camping. Om 19.30 uur waren we terug en stond er in het restaurant een heerlijke maaltijd op ons te wachten.

1. Margo:
    6 juli 2018
    Weer prachtig
  2. Ans:
    10 juli 2018
    Wat is het daar mooi en indrukwekkend!! Iedere dag opnieuw weer mooie foto's.