8 juli 2018 Skaftafell

8 juli 2018 - Skaftafell, IJsland

Vandaag een rustdag, deze kon dus vrij ingedeeld worden.

Toen we de gordijnen open deden was de lucht stralend blauw, we zijn dus lekker een poosje buiten gaan zitten. Alle molletjes kwamen uit de camper en zetten de stoelen buiten. Maar na een uurtje gezeten te hebben zag je de eerste van onze medereizigers op pad gaan om te wandelen . Wij hadden ook een eenvoudige wandeling uitgezocht (dachten we), deze ging naar watervallen toe. Het eerste stuk van ongeveer een kilometer ging met een stijgingspercentage, van ongeveer 7%, omhoog.  Het was werken ipv rusten. Toen we boven waren zagen we de waterval, maar je moest een heel stuk naar beneden om hier naar toe te lopen. Helaas had ik last van wat lichamelijke ongemakken en is Peter er alleen naar toe ge!open. Ik ben een half uurtje op een steen gaan zitten, daarna zijn we teruggelopen naar de camper. De zon was inmiddels weer achter de wolken verdwenen.

Na de lunch zijn we toch weer gaan wandelen, want de camping ligt aan de voet van een gletsjer. Deze wandeling was goed te doen en was zeer de moeite waard. We zijn helemaal tot aan het begin van de gletsjer gelopen. Het was indrukwekkend om te zien, wat een natuur. Om 16.00 uur waren we eindelijk terug en hadden weer 12,5 km gelopen. HOE ZO EEN RUSTDAG.

1. Fieneke:
    8 juli 2018
    Ik geniet van alle verhalen en foto's, wat zullen jullie moe zijn na de vakantie !
    Dan moeten jullie uitrusten van de vakantie😊
    Fijne dagen nog