Zaterdag 23 juni 2018 rustdag in Myvatn

23 juni 2018 - Myvatn, IJsland

Nog even een toevoeging op gisteren, het was wel heel vreemd dat de zon om 23.15 uur nog volop scheen toen we naar bed gingen.Het wordt in de zomer nl helemaal niet donker, het blijft 24.00 uur per dag licht.

Vandaag was er door de reisbebegeleiders een rustdag ingepland. Helaas, dat woord komt niet voor in ons woordenboek. Wij zijn dus gewoon weer gaan wandelen. Het was wederom mooi weer toen we wakker werden en na het ontbijt zijn we om 09.00 uur vertrokken richting Dimnuborgir, dit lag op bijna 5 km vanaf de camping. Dit is een gebied met lavaformaties waar je tussendoor kon wandelen. Het was een leuke wandeling, die we in de volle zon zijn begonnen, maar al snel werd het bewolkt. De temperatuur was prima, rond de 18 graden.

Na deze wandeling zijn verder langs het meer van Myvatn gereden. Onderweg kwamen we nog Skutustadhir tegen, een gebied met pseudo-kraters waar je omheen kon lopen.

Eenmaal terug in Myvatn zijn we nog even naar de supermarkt geweest. Kipfilet is hier stevig aan de prijs, € 20,= per kilo. Toch maar meegenomen.

Daarna naar de camping, rond 14.30 uur begon het te regenen en om 19.00 uurregent het nog steeds.

We gaan morgen weer verkassen, wat we zeker niet gaan missen zijn de duizenden vliegjes die continue om je hoofd vliegen.

1. Margo:
    Een kilo kun je wel 4 dgn mee doen he🤣🤣
  2. Margo:
    24 juni 2018
    Heb net jullie verslagen van de afgelopen dagen gelezen. Volgens mij is het tot nu toe een mooie reis. Geniet ervan!!
  3. Adrie en Dora:
    24 juni 2018
    Lekker toch als je kipsaté wil maken. Toch wel 4x zo duur als de kipfilet bij onze Turk. Dan maar heel kleine hapjes nemen dan heb je waar voor je geld.We genieten wel van jullie verhalen en foto's hoor. XX