17 oktober Porlezza

17 oktober 2020 - Porlezza, Italië

Het duurde vanmorgen even voor dat het een aangename temperatuur werd buiten, de berg stond lange tijd voor de zon. Toen deze eindelijk doorkwam werd het lekker fietsweer. Om 11.30 uur zijn we weggegaan voor een fietstocht van 25 km van Porlezza naar Menaggio. Volgens het kaartje wat we van de receptie hadden meegekregen lag er over 90% van de route een fietspad. De eerste 10 km ging dat goed, maar daarna verdwenen ineens de bordjes en moesten we gokken waar we heen zouden gaan. Helaas ging dat niet altijd goed, en in het toch al heuvelachtige parcours, gingen we af en toe behoorlijk naar beneden. Als dan blijkt dat je ineens bij een huis staat weet je dat je niet goed zit, dan maar weer terug, maar dit was zo stijl dat dit niet op de fiets kon en moesten we lopend weer naar boven. Om 14.00 uur kwamen we eindelijk in Menaggio aan en zijn we op zoek gegaan naar een restaurant. We wilden graag nog één keer zo'n echte overheerlijke pizza.

Na de voortreffelijke lunch zijn we weer op de fiets gestapt en de terugweg ging beduidend sneller en beter dan de heenweg en rond 16.00 uur waren we , na 32 km, moe maar voldaan weer terug op de camping en hebben we tot de zonsondergang heerlijk aan het meer in het zonnetje gezeten.

Morgen gaan we wandelen of fietsen, dat hangt van onze spieren af.

1. Jetteke:
    19 oktober 2020
    Wat een mooie plaatjes heb je weer geschoten. En die mooie blauwe lucht, om jaloers op te worden.