19 oktober van Porlezza (Italië) naar Endingen am Kaiserstuhl (Duitsland)

19 oktober 2020 - Endingen am Kaiserstuhl, Duitsland

Het was behoorlijk koud vanmorgen in Porlezza, 8 graden en bewolkt. We zijn wat vroeger opgestaan omdat we vandaag vanuit Italië, via Zwitserland naar Duitsland zouden rijden.

Om 9.00 uur precies vertrokken, nog getankt en broodjes gekocht in Italië. Dit hebben we nog voor de grens gedaan omdat we in Zwitserland niet wilden uitstappen. Dit is nl oranje gebied en dan moet je bij thuiskomst 10 dagen in quarantaine, en als het niet nodig is liever niet. Italië en Duitsland zijn geel gebied betreft corona.

De reis verliep heel soepel, zelfs bij de Gotthardtunnel konden we zo doorrijden, dat was op de heenreis met 3 uur vertraging wel anders. Naarmate dat we verder Zwitserland inreden werd het weer steeds beter, blauwe luchten en 14 graden. Ook in Duitsland was het bijna onbewolkt en hebben we op de camperplaats nog 2 uur in het zonnetje gezeten. We hadden verwacht dat het in Duitsland niet zo druk zou zijn op de CP, maar toen wij om 14.00 uur kwamen was er nog maar 1 plekje vrij.

Wat wij overigens wel opvallend vinden is dat we, zowel op de heen-en terugweg, geen enkele Douanebeambte hebben gezien. Je zou in deze coronatijd verwachten dat er wat strenger gecontroleerd zou worden, niet dus.

We hopen dat het morgen nog steeds lekker weer is (de verwachting is 19 C) en dat we kunnen gaan fietsen, is vast niet zo heuvelachtig als in de Alpen.

1. Adrie en Dora:
    20 oktober 2020
    Goed van jullie hoor dat jullie al weer richting huis gaan. Hier wordt het weer ook beter maar het blijft voorlopig wel nattig. Geniet nog even en hopelijk voor jullie de laatste vakantiedagen nog mooi weer. Houdoe!