22 juni van sneek naar Workum.

22 juni 2021 - Workum, Nederland

Het weer in Friesland was weer helemaal opgeklaard na de regendag van gisteren.

We moesten voor 11.00 uur van de Camperplaats zijn, dus konden we op ons gemak een paar boodschappen doen.

Daarna zijn we doorgereden naar de Camperplaats in Workum, dit was ook weer een korte rit over 18 km. Toen we daar aan kwamen wisten we niet wat we ervan moesten denken. Het was op een industrie terrein, maar de CP  ligt aan een hele kleine jachthaven. We hadden gereserveerd,  maar konden niemand vinden en wisten niet waar we de camper konden zetten.  Totdat iemand zei dat er een stoel met je naam staat , dat is dan je plaats. De CP is zo klein dat onze buurman er niet langs kan als hij weg zou willen.

In de middag zijn we nog gaan fietsen naar 2 Fonteinen van de Elfstedenroute. Als 1e zijn we naar de Fontein " De Woeste Leeuwen van Workum" gereden en daarna naar Bolsward de Fontein "De Vleermuis". In Bolsward stond de Fontein op het plein van de Broere kerk.

Toen we weer terug waren bij Workum zagen we een IJsboerderij en die konden we niet zomaar links laten liggen,  en hebben we een heerlijk ijsje genomen.