29 juni Giethoorn

29 juni 2021 - Giethoorn, Nederland

Na de enorme regenval, onweer en hagel van gisteravond, en in mindere mate vannacht, was het vanmorgen een natte en grauwe boel. En met 18 graden een stuk koeler dan de afgelopen dagen.

Vandaag hadden we een fietsroute van 34 km gepland door het  Nationale Park Weerribben-Wieden. Ondanks dat de zon niet scheen zijn we deze uiteraard gewoon gaan doen. De route begon bij de grachten in Giethoorn. Waar we gisteren niet mochten fietsen kon dat vanmorgen wel. Het is nl verboden te fietsen van 11.00 - 17.00 uur, en we waren er om 10.45 uur. De bruggetjes waren af en toe lastig, vooral steil en smal, maar dat heeft ook wel weer wat. Helaas begon het na een tijdje heel licht te miezeren, en dat fietst toch iets minder leuk.

Rond lunchtijd kwamen we op een prachtige locatie in het Nationale Park een restaurant (de Otterskooi) tegen. Dit konden we niet zomaar voorbij fietsen, en hebben daar heerlijk gegeten.

Rond 14.30 uur waren we weer terug op de CP en hebben nog even buiten gezeten, maar na een tijdje begon het weer licht te miezeren.

Morgen zijn we ook nog in Giethoorn, maar ze geven regen op. Afwachten dus of we nog wat kunnen gaan ondernemen in de buitenlucht.