3 juli 2018 Van Reykjavik naar Geysir.

3 juli 2018 - Geysir, IJsland

Vandaag was het weer een reisdag, om 08.30 uur zijn we vertrokken vanuit Reykjavik. Even getankt en de stad uitgereden, gelukkig was het droog, wel fris met 9 graden.

Net buiten Rekjavik werd de natuur mooier en mooier. We hebben een weg gereden waar 16% stijging in voorkwam. We zijn meerdere keren gestopt om te filmen en foto's te nemen.

In Pingvellir (vlakte van het parlement) zijn we uitgestapt en hebben we rondgelopen. Deze vlakte is het nationale heiligdom van IJsland. Het is een, zes km brede en 40 km, lange verzakking, die aan beide zijden wordt begrensd door diepe kloven en scheuren. Het is de geologische grens tussen het Noord Amerikaanse en het Europese continentaal plat. Langs de randen zijn breukvlakken te zien. Je hier ook in snorkelen, dit werd door een paar excursiegroepen gedaan. De gehele vlakte was prachtig om te zien, en doorheen te wandelen.

Na de lunch zijn we doorgereden naar Geysir. De naam zegt het al, dit is een gebied met hete bronnen en hun bubbelende modderpoelen. Onze camping ligt hier pal naast en zijn er al snel naartoe gelopen. Het gebied is inmiddels door de toeristen ontdekt, en het was behoorlijk druk. Vanavond lopen we er nog een keer naartoe (als het droog is, het regent inmiddels behoorlijk) en hopen dan dat het minder druk is.

1. Margo:
    3 juli 2018
    Ineens ook mensen op de foto's. T wordt druk 😉
  2. Adrie en Dora:
    3 juli 2018
    We kunnen ons voorstellen dat jullie genieten van al dat moois. Het had alleen 10 graden warmer en droog moeten zijn. Geniet maar van alles. XX 💋
  3. Ans:
    4 juli 2018
    Het ziet er echt allemaal prachtig uit. Schitterende foto's!
  4. Janna:
    4 juli 2018
    Het is een schitterend land maar wel koud hoor ...Jullie blijven wel lekker in beweging! Gr van Janna.