4 juli 2018 Van Geysir naar Selfoss

4 juli 2018 - Ehrwald, Oostenrijk

Het was gelukkig weer droog vanmorgen, maar er was zoveel regen gevallen dat wij de camper niet van onze plek konden rijden. De wielen bleven spinnen. Gelukkig waren er nog een hoop medereizigers, rijplaten voor de banden gelegd, 6 man duwen, en toen lukte het gelukkig wel. En na ons volgden  er nog 6 anderen die vast stonden.

Eenmaal op weg zijn we naar de Gullfoss waterval gereden. Bij deze waterval dendert het water in 2 etappes 32 meter naar beneden. Bij mooi weer zie je hier dan de regenboog in. Helaas was het zwaar bewolkt, maar het was weer prachtig om te zien.

Om 11.20 uur moesten we allemaal verzamelen bij een tomatenkwekerij voor een  rondleiding. Hier worden tomaten gekweekt op geowarmte. Voor de bevruchting van de bloemen worden de insecten uit Nederland geïmporteerd. Na de rondleiding werd er een kop verse tomatensoep met brood geserveerd, was erg lekker.

Na de lunch zijn we met de hele groep naar het thermaalbad Secret Lagoon gegaan, dit is een bad van zeker 40 graden, héérlijk was dit. Nadat we gedoucht en weer aangekleed waren, bleek dat Peter zijn bergschoenen er niet meer stonden, wel een paar (bijna) dezelfde in dezelfde maat, die ook in hetzelfde rek stonden. We baalden als een stekker, die schoenen waren nieuw en kosten € 400,=., maar het belangrijkste is dat hij ze nodig heeft als we gaan wandelen. Telefoonnummer achter gelaten en maar hopen dat we nog een reactie krijgen.

Met enigszins de pest in ons lijf zijn we richting de camping gereden en vlakbij de camping zijn we naar de supermarkt gegaan. Maar wel goed naar alle voeten kijken of niemand van onze groep toevallig Peter zijn schoenen aanhad. En ja hoor, onze assistent reisbegeleider liep vrolijk te winkelen met de verkeerde schoenen aan. Peter vroeg of haar schoenen lekker zaten en ze schrok zich een hoedje. Zij baalde dus ook, want haar schoenen stonden dus nog in het rek bij de secret lagoon. Ze moest anderhalf uur (heen en terug) rijden om ze op te halen, maar gelukkig stonden haar schoenen er nog. Op de camping hilariteit alom.

Morgen vroeg op, we hebben een excursie en worden om 7.50 uur opgehaald door de bus.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Margo:
    4 juli 2018
    Peter komt toch ook altijd met iets verkeerds thuis. Is het geen handdoek dan wel weer schoenen 😂😂
  2. Adrie en Dora:
    4 juli 2018
    Wat een dombo's om de verkeerde schoenen mee te nemen zeg. Kan gebeuren maar ik zou een merkteken in mijn schoenen zetten en als iedereen dat zou doen is het opgelost. Leuk trouwens jullie zo samen in het water. XX
  3. Mirthe:
    5 juli 2018
    Eindgoed al goed gelukkig!