12 oktober van Orbetello naar Volterra

12 oktober 2020 - Volterra, Italië

Met het vooruitzicht van warm naar kouder weer onze lange broeken maar weer eens uit de kast gehaald. Toen we uit Orbetello wegreden was het 18 graden, maar wat we in de verte zagen beloofde weinig goeds. Naarmate de bergen dichterbij kwamen werd het kouder en natter, de temperatuur was op een gegeven moment nog maar 9 graden. We moesten ongeveer 180 km rijden en de weersvoorspelling voor Volterra was droog en 14 graden. Toen we eenmaal het mooie Toscane inreden zag de lucht er een stuk vriendelijker uit en het was gelukkig droog.

Rond 12.00 uur arriveerden we al in Volterra en hebben we op ons gemak een boterham gegeten.

De planning was om hier 2 nachten te blijven, vanmiddag niet veel te doen (misschien buiten zitten en een boek lezen) en dan morgen Volterra te bekijken. Maar dat plan hebben we snel gewijzigd, het waait hier heel hard en het is maar 11 graden, ook is de Camperplaats nou niet echt uitnodigend om hier voor de gezelligheid te staan. Dus zijn we vanmiddag Volterra gaan bekijken.

Het stadje ligt boven op een berg, dus het begon al met een heleboel trappen. Eenmaal boven zijn we allerlei smalle straatjes doorgelopen en hebben we weer heel veel moois gezien. We moesten wel regelmatig even stoppen omdat door het mondkapje en het koude weer mijn bril regelmatig was beslagen. Na een kleine 2 uur rondgelopen te hebben was ik dat helemaal zat en zijn we weer naar de camper gegaan.

1. Jetteke:
    12 oktober 2020
    Hopelijk wordt het weer beter.
  2. Ploni:
    12 oktober 2020
    Schitterende foto’s maar ik hoop voor jullie dat je snel beter weer krijg😘
  3. Margo:
    Wel prachtig daar!
  4. Janna:
    12 oktober 2020
    Jullie zijn echt sportieve vakantiegangers maar neem ook weer de nodige rust! Mooie natuur foto's .... gr en nog meer mooie dagen...gr van mij!