6 oktober van Bellaria naar Porto S. Elpido

6 oktober 2020 - Porto Sant'Elpidio, Italië

Vandaag stond er weer een reisdag op het programma. Nadat we betaald hadden bij de receptie, en onze Belgische buren gedag hebben gezegd, zijn we vertrokken voor een rit van 209 km.

We hadden na 85 km een tussenstop gepland bij het dorp Saludecio. Dit is een klein dorp op een heuvel wat bekend is om zijn muurschilderingen op de huizen. We wisten alleen niet of er een parkeergelegenheid was voor campers, maar gelukkig zagen we 100 meter voor het dorp een parkeerplaats voor vrachtwagens,  dus daar de camper geparkeerd en naar het dorp gelopen en op zoek naar de muurschilderingen. En die waren al snel gevonden. We zijn het hele dorp doorgelopen en zeker 30 prachtige, in allerlei varianten, beschilderde muren gezien. Na 45 minuten rondgelopen te hebben, hebben we in een piepklein winkeltje lekkere verse broodjes gekocht voor de lunch.

Na de bezichtiging aan het dorp zijn we via de tolweg naar Porto S. Elpido gereden om daar op een camperplaats te gaan staan. Helaas konden we niet naar binnen want de hefboom ging niet open en er was niemand te zien. Even aan iemand gevraagd die er al stond en die gaf aan dat er in een papiertje op het informatie bord hing waar een pasje achter verstopt zat. Dus op deze illegale manier zijn we de camperplaats opgereden. En hebben we nog een kleine 2 uur van het mooie weer genoten. Later was er wel iemand en konden we ons aanmelden.

1. Janna:
    7 oktober 2020
    Goedemorgen,mooie foto's en muurschilderingen.....fijne dagen en mooi weer.... hier alweer regen!!! Gr van mij
  2. Jetteke:
    7 oktober 2020
    Wat een mooie muurschilderingen en dat mogen bekijken met dat mooie weer daar. Genieten👌
  3. Jolanda:
    Prachtig!