9 juni Franeker

9 juni 2021 - Franeker, Nederland

Vanmorgen werd het al heel snel warm, rond 10.00 uur was het al 23 graden. Vandaag wilden we de stadswandeling maken van Franeker en omdat het in de loop van de ochtend een aangename temperatuur was, zijn we om 11.30 uur de stad in gegaan. Franeker ligt op een paar honderd meter van onze camping dus liepen we vrij snel het centrum in. Bij de receptie van de camping hadden we een stadsplattegrond meegekregen waar precies de route op aangegeven was. Franeker is één van de plaatsen van de elf steden route, dus veel water in en om de stad. Overigens een niet al te grote stad. Na een poosje was het lunchtijd en we zagen een terras vlak naast de fontein Oortwolk, een van de bezienswaardigheden in Franeker. Na een heerlijke lunch zijn we verder gewandeld, maar al snel waren we aan het einde van onze mooie stadswandeling. we hebben weer heel veel moois gezien en het helpt er zeker aan mee dat het prachtig weer was. Morgen vetrekken we naar Holwerd.

1. Janna:
    9 juni 2021
    Al een hoop gezien!!!en lekker bezig met sporten.....fietsen, wandelen, etc het is wel mooi daar!! Genieten jullie maar door!!! Gr van mij.....
  2. Daan Krommenhoek:
    Hoi Nel en Peter. Leuk om jullie zo te volgen. De twee fonteinen die jullie hebben gezien in Harlingen en Franeker zijn in 2018 in alle elf de Friese steden van de schaatstocht geplaatst. Leeuwarden was toen Europese Hoofdstad van het jaar. Kom je nog in een van die andere steden dan kun je daar een fontein bewonderen. We hebben er toen 10 gezien de 11e was nog niet klaar. Dus we herkennen sommige plekken. Fijne vakantie en geniet van het mooie weer. Daan en Ans
  3. Jolanda:
    10 juni 2021
    Wij hebben ooit de elf steden tocht gefietst.