10 juni van Franeker naar Holwerd

10 juni 2021 - Holwerd, Nederland

Vanmorgen alles op het gemak gedaan. We gingen verkassen naar Holwerd, een dorpje op 30 km van Franeker. Omdat we vanavond wilden gaan BBQen eerst nog even naar de Lidl geweest om vlees en Stokbrood te kopen, dit konden we lopend doen. De supermarkten lagen direct achter de camping.

Na de koffie zijn we vertrokken richting Holwerd. Eenmaal op de camping aangekomen had de eigenaar, volgens hem, de mooiste en grootste plek voor ons gereserveerd. Nou dat was niet gelogen, een prima plek voor 3 nachten.
Na de lunch zijn we richting de pont naar Ameland gefietst om te kijken waar we morgen moeten zijn, we willen dan op Ameland gaan fietsen. Onderweg zagen we het kunstwerk "Wachten op hoog water’. Op de terugweg zijn we er naar toe gefietst en als je erbij staat zie je pas hoe groot het is. Een schitterend kunstwerk, prachtig gemaakt. Daarna zijn we nog een stukje verder gaan fietsen, toen we op ook de camping terugkwamen bleek dat we alweer 25 km hadden gefietst.  Een mooie route langs de wadden en tussen heel veel schapen door.

Terug op de camping weer genoten van het mooie weer en de BBQ.
Morgen varen we dus naar Ameland om daar het eiland per fiets te gaan verkennen.

1. Ploni:
    10 juni 2021
    Schitterende Foto’s zeg en een hele mooie omgeving is het daar
    En heerlijk weer dat hebben jullie wel verdiend 😘
  2. Jolanda:
    11 juni 2021