11 juni Dagje Ameland

11 juni 2021 - Holwerd, Nederland

Vanmorgen om 9.45 uur vertrokken naar de Ferry die ons naar Ameland zou brengen. We moesten er om 10.00 uur zijn en om 10.30 zou de boot vetrekken, die dan na 50 minuten zou aanmeren op Ameland.

Het was helaas zwaar bewolkt en er stond een stevige bries op Ameland. Peter had een route uitgezocht richting het westelijk deel van het eiland. Het eerste stuk ging langs de Waddenzee en we hadden de wind vol op kop, dus we moesten lekker stevig trappen.

Toen we in het dorpje Hollem waren hebben daar een heerlijk lunch genuttigd, en zowaar kwam de zon ook nog door.

Na de lunch hadden we nog een klein stukje wind tegen en daarna hadden we de wind in de rug. We reden door prachtige duinen, langs de vuurtoren en kleine stukjes door het bos. Het weer was wat opgeklaard, het werd zelfs warm om met een fleece jack te fietsen.

Om 16.00 uur hadden we de boot terug en uiteindelijk waren we om 17.15 uur, moe maar voldaan na 45 km fietsen, weer op de camping.

We hebben afgelopen week 3 Waddeneilanden aangedaan, waarvan we Terschelling en Ameland de mooiste vonden.

1. Ploni:
    11 juni 2021
    Wat gaaf om dit te doen zo naar de wadden eilanden
    En weer schitterende foto’s
  2. Margo:
    12 juni 2021
    Klinkt als geslaagd avontuur!
  3. Jolanda:
    12 juni 2021
    Wat super leuk jullie eilandenavontuur! 👍
  4. Jolanda:
    Wat een superleuk eilandenavontuur 👍
  5. Janna:
    12 juni 2021
    Jullie hebben heel wat moois gezien en prachtige foto's gemaakt...geniet ervan gr van mij....