13 juni van Holwerd naar Dokkum

13 juni 2021 - Dokkum, Nederland

Omdat we vanmorgen maar 8.9 km moesten rijden naar onze volgende camping hebben we op ons gemak koffie gedronken en nog een tijdje in de zon gezeten. We hebben de camping in Dokkum gebeld of we al mochten komen (normaal mag je pas na 13.00 uur op de camping}. Na het positieve antwoord zijn we vertrokken richting Dokkum, waar we om 11.45 uur arriveerden. Volgens de site van de camping kunnen er campers tot 8 meter staan. Wij vragen ons af hoe ze dat moeten doen, want in onze optiek gaat dat echt niet lukken. Onze camper is 7.43 meter en we konden er absoluut niet meer bij. Gelukkig hadden ze een nieuw veldje waar we konden staan. Omdat er geen bomen zijn heb je er geen schaduw, maar het voordeel is wel dat we het voetballen kunnen zien, want de schotel had vrij zicht.

Omdat er een wasmachine stond heb ik er even een was ingedaan, helaas werd dat even maar liefst 3 uur. Toen de was eindelijk was opgehangen, konden we nog even naar Dokkum fietsen om het stadje te verkennen. Een leuk plaatsje, alleen jammer dat, behalve de restaurants en supermarkten, alles dicht was. Dus zijn we gelijk maar op zoek gegaan naar de ijsfontein. Dit was een indrukwekkende fontein waar aan één kant ook echt ijs zichtbaar was. Daarna zijn we ook naar de Bonifatius fontein gefietst, maar die vonden we in vergelijking met de ijsfontein helaas erg tegenvallen.

Voor morgen hebben we weer een fietsroute in de planning staan.

1. Janna:
    14 juni 2021
    Weer mooie foto's ....
  2. Janna:
    14 juni 2021
    Jullie zijn echt sportief met al het fietsen.hartstikke goed!!! En weer mooie foto's...genieten maar!!! Gr van mij. .😉