16 juni Warten

16 juni 2021 - Warten, Nederland

Het wordt eentonig, maar vandaag hadden we een fietsroute van 36 km op de planning staan, de pontjesroute. Omdat het hier ook warm zou worden zijn we om 10.45 uur al op weg gegaan. Het eerste pontje lag op 100 meter van onze camper. Er mogen maar 6 personen tegelijk op, maar we konden mee. Na 20 minuten varen werden we afgezet in het Nationale Park "de Alde Feanen". Al na een paar honderd meter zagen we de eerste ooievaars en minstens 10 ooievaarsnesten. Verder zagen we Shetland Pony's, Brandganzen en Grauwe ganzen. We fietsten door een prachtige omgeving en moesten nog 3x met een pontje mee. De laatste pont was gelukkig een grote waar ook auto's op kunnen, Dat was maar goed ook want de schipper had een uur lunchpauze en er stond een file met fietsers.

Inmiddels was het met 27 graden behoorlijk warm geworden toen we om 14.45 uur weer terug waren bij de camper. Aangezien we genoeg zon hadden gehad zijn we lekker in de schaduw gaan zitten.

om 17.45 uur zijn we naar het dorp gelopen, we hadden om 18.00 uur een tafel gereserveerd bij restaurant "de Kok en de Walvis" Het restaurant ligt aan een water en konden dus genieten van het heerlijke eten op een mooie locatie.

Morgen gaan we weer naar een andere camping in Grou.

1. Bart en Dorien:
    17 juni 2021
    Zo zie je maar dat je niet ver hoeft te reizen om mooie dingen te zien. Geniet er nog van. Groetjes