8 oktober van Porto S. Elpido naar Borgo S. Pietro

8 oktober 2020 - Borgo San Pietro, Italië

Na de regenachtige dag van gisteren scheen vanmorgen de zon weer volop. Nadat we de vuilwatertank hadden geleegd zijn we vertrokken richting Gran Sasso, dit is een kabelbaan en boven op de berg stond er een wandeling gepland. We moesten nog een paar boodschappen doen en gelukkig was er net voor we de snelweg opgingen een hele grote supermarkt. We hadden er voor gekozen om via de tolweg te rijden omdat de rest van de wegen een drama is. Ook als we via de binnenwegen zouden gaan moesten we een aantal hoge bergen over en 100 kilometer omrijden, waar we ook nog eens 3 uur langer over zouden doen.

We waren omstreeks 11.30 uur bij Gran Sasso en het was lekker rustig. Gran Sasso is een berggebied waar je met een kabelbaan naar boven kunt. Alvast een broodje gegeten en toen zagen we een cabine naar boven en naar beneden komen, dus we konden in ieder geval naar boven. Snel onze lange broeken, bergschoenen en jassen aangedaan en richting de kassa gelopen. Maar het was daar wel erg stil en toen er eindelijk iemand kwam en we tickets wilden kopen kregen we helaas te horen dat de kabelbaan gesloten was en in december weer openging, BALEN dus. De bedoeling was ook om op de parking te overnachten, dat vonden we niet verstandig om daar als enige camper te gaan staan. Gelukkig hadden we al snel een nieuwe camperplaats opgezocht in Borgo S. Pietro, deze was 65 km verder. De camperplaats ligt vlak bij het Lago d. Sato. Helaas is het meer vanaf de CP niet te zien, maar 5 minuten lopen en we hadden een prachtig uitzicht over het meer.

Daarna hebben we nog heerlijk 2 uurtjes in de zon gezeten.

1. Bart en Dorien:
    9 oktober 2020