25 juni 2018 Asbyrgi.

25 juni 2018 - Ásbyrgi, IJsland

Vandaag hoefden we niet te verkassen en zijn in Asbyrgi gebleven. Asbyrgi  is de grootste Canyon van Europa. Je kunt er tussendoor rijden, maar ook een wandeling maken de berg op, om vanaf de bovenkant te bekijken. Wij hebben gekozen voor de wandeling die begint op de camping. Via een pad langs de bergwand konden we daarna via een klein trapje naar boven en daar vandaar liep het geleidelijk omhoog. Het was een makkelijke wandeling, wel jammer dat het stormde bovenop. Daardoor liep het wat moeizamer en ook konden we niet echt vlak aan de rand gaan staan om over de Canyon uit te kijken. Het risico van een rukwind en naar beneden vallen was veel te groot. We konden het vanaf een paar meter ook goed zien, prachtige uitzichten.

Terug op de camping even een boterham gegeten en weer van de zon genoten.

Na de middag hebben we nog een wandeling gemaakt door het dal, ook deze was zeer de moeite waard. Vooral veel mooie bloemen gezien.Alles bij elkaar toch weer ruim 9 km gelopen.

1. Adrie en Dora:
    26 juni 2018
    Het weer is beter dan jullie verwacht hadden denken we. Heerlijk toch. En jullie zijn echte wandelaars. Het ziet er groener uit dan wij verwachtten. Prachtig land.
    Geniet!!!!!!