26 juni 2018. Van Asbyrgi naar Akureyri.

26 juni 2018 - Akureyri, IJsland

Vanmorgen om 08.15 uur vertrokken met wederom mooi weer, voor IJslandse begrippen, zonnetje en 10 graden. We zijn naar Hljoòaklettar gereden, ook wel echo rotsen genoemd. Het is een labyrint van rotspunten en formaties. De laatste 8 km gingen via een gravelweg die vol grote putten zat. Je kon hier niet te hard overheen, we hadden het idee dat de kopjes en borden de kastjes uit trilden. Het allerlaatste stuk van een paar honderd meter ging 12% naar beneden.

Het was een redelijk makkelijke wandeling en de rotsen waren heel apart en prachtig om te zien. We hebben daar iets meer dan een uur rond gelopen. Terug naar boven op die steile gravelweg was heel lastig, we moesten in de eerste versnelling naar boven en de camper trok het net ( en dat is net genoeg).

In Husavik nog even wat boodschappen gedaan en o.a. een brood, dit koste naar later bleek bijna € 6,=, maar was wel heel lekker.

In de middag nog de Godafoss bekeken. Dit is een van de meest spectaculaire watervallen van IJsland.

Toen door naar de camping waar we nu om 22.30 uur nog volop in de zon staan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl