27 juni 2018 van Akureyri naar Dalvik.

27 juni 2018

Vandaag hadden we een hele korte reis voor de boeg, de volgende Camping was 49 km verder. In Akureyri was een botanische tuin waar wij naar toe zijn gegaan en daar hebben we geen spijt van gehad, wat een verscheidenheid aan bloemen, zo mooi.We hebben daar bijna anderhalf uur gelopen.

Vanuit de botanische tuin kon je naar een kerk lopen die bekend staat om zijn glas in lood ramen. Hier zijn we even naar binnen geweest en dit was inderdaad mooi om te zien. Daarna hebben we nog even in het stadje rond gelopen.

Vervolgens zijn we naar de camping in Darvik gereden. Alle equipes moesten om 15.30 uur op de camping aanwezig zijn omdat wij om 16.45 uur moesten verzamelen voor de walvistocht. Iedereen was keurig op tijd en we zijn naar de haven gelopen.Daar moesten we allemaal een overall aan ivm mogelijke kou op de boot. Na bijna een half uur varen werden de eerste walvissen al gespot. En zo dichtbij als nu hebben wij ze nog nooit gezien, waanzinnig.Volgens de schipper van de boot hadden we geluk dat er zoveel walvissen te zien waren. Het was geweldig om ze van zo dichtbij te zien. Na 2 uur walvissen spotten werd er naar een plek gevaren waar veel vis zou zitten, er waren 7 hengels en er kon gevist worden. Na 1 minuut zat Peter zijn hengel muurvast, een grote vis? De schipper moest er aan te pas komen, maar ook hij kreeg er geen beweging in. Toen de lijn maar doorgeknipt. Alles wat gevangen werd zou aan wal op de BBQ gelegd worden. Er zijn 5 vissen gevangen en we kregen allemaal een heel klein stukje verse vis, die erg lekker was. Met zijn allen nog wat gedronken en weer terug naar de camping.

Het was weer een enerverende dag vandaag.

1. Adrie en Dora:
    28 juni 2018
    Hey saampies, jullie komen daar wel aan je trekken hè. Prachtige planten en walvissen van zo dichtbij. Pracht plaatjes hoor die jullie doorsturen. Wij genieten zo een klein beetje mee. XX
  2. Margo:
    O wat gaaf!! Top zeg
    Ik zal niks zeggen over de sexy overalls. Mis de (hand)schoenen 😂😂
  3. Janna:
    28 juni 2018
    Geweldig al die verhalen en de foto's .wat een natuur schitterend groetjes en geniet nog van alle moois 😉
  4. Jacqueline Nome:
    28 juni 2018
    Wat een prachtige reis! En wat een mooie natuur. Geniet nog van al het moois wat je gaat zien🙂