29 juni 2018. Van Sauðárkrókur naar Laugarbakki

29 juni 2018 - Laugarbakki, IJsland

Door de regen van gisterenavond was het behoorlijk nat op de camping, maar we hadden gelukkig geen problemen om weg te rijden. Later bleek dat andere van onze reis deze wel hadden gehad.

We hebben een andere route genomen dan in het reisboek was aangegeven, deze leek ons  mooier om te rijden. Helaas scheen de zon vandaag niet, alles ziet er dan toch anders uit, maar de route was inderdaad prachtig. Nadat we weer op de oorspronkelijke route reden hebben we de afslag genomen naar Kolugljúfur, dit zijn een stelsel mooie watervallen in een diepe kloof. Inderdaad prachtig om te zien en er even rond te lopen.

We hebben er nog aan gedacht mln naar de zeehonden te gaan kijken, maar dan moesten we 40 km enkele reis over gravel rijden. Dat is met de camper geen pretje, dus dat hebben we maar overgeslagen.

Daarna zijn we nog even naar een vissersdorpje gereden, maar dat had niet meer te bieden dan de plaatselijk supermarkt.

Vervolgens zijn we naar de camping gereden, we waren daar als eerste van de groep.