30 juni 2018. Van Laugarbakki naar Húsafell

30 juni 2018

Voor het eerst in onze vakantie stonden we op met regen, gelukkig geen pijpenstelen. Rond 08:45 uur zijn we vertrokken naar Crábrók, dit is een natuurmonument met drie kraters. We moesten er wel wat voor doen om dit te zien, nl 534 traptreden op, maar eenmaal boven was het de moeite waard, een paar mooie kraters en ook fraaie uitzichten. En gelukkig was het even droog, maar door alle regen was het wel fris, 8 graden.

Een paar km vanaf de krater zijn we naar de Glanni waterval geweest, ook deze was weer mooi om te zien.

Hierna zijn we naar Deildartunguhver gereden, dit is de grootste heetwaterbron ter wereld.  De bron produceert 180 liter water per seconde en wordt gebruikt voor het verwarmen van de omliggende dorpen. Helaas stond de wind verkeerd en kregen we alle stoom onze kant op. Met enorm beslagen brillen en camera’s tot gevolg.

Vervolgens zijn we richting Húsafell gereden en 6 km voor de camping liggen de Hraunfossar en Bjarnafoss, dit zijn watervallen. Helaas viel er door de regen nog wat extra water bij, maar het was toch weer mooi om te zien hoe het water uit de bergen kwam.

Bij de camping was alles drijfnat en zat de eerste camper al vast. Hopelijk staan wij beter. Het regent nu al een paar uur onafgebroken en het is een enorme modderpoel.

Vanavond gaan we met de hele groep uit eten.

Hopelijk is het morgenochtend bij het vertrek naar Reykjavik we wat beter weer, want we komen weer langs de watervallen, dan gaan we nog een keer kijken. Hopelijk bij droog weer.

1. Adrie en Dora:
    30 juni 2018
    Alweer prachtige verhalen en nog mooiere foto's. Het is hier niet zo mooi qua natuur maar het is wel 30 graden. Prachtig weer hier. Best wel goed uit te houden hoor. XX
  2. Margo:
    top
  3. Janna:
    1 juli 2018
    Weer een mooi verhaal zoals altijd!!!!liefs van Janna
  4. Daan Krommenhoek:
    1 juli 2018
    Wat een mooie vakantie beleven jullie zo. Schitterende foto's. Het doet lenteachtig aan met die mooie bloemen foto's. De temperatuur werkt alleen niet zo erg mee.