19 juni 2019 Maybole

19 juni 2019 - Maybole, Verenigd Koninkrijk

We werden vanmorgen wakker onder een strakblauwe lucht en volop zon, het deed gewoon pijn aan de ogen. We hadden gisteren al bes!oten om bij mooi weer een nacht op de camping bij te boeken.

Na het ontbijt zijn we naar de receptie gegaan en hebben dit geregeld. De mevrouw van de receptie vroeg of we naar het kasteel gingen, en dat wilden we inderdaad gaan doen. Ze gaf een route kaartje aan ons en 2 kortingskaartjes. Maar die hoefden we waarschijnlijk niet te gebruiken als we alleen in de tuinen zouden gaan wandelen. Als we aan de achterkant van de camping door het bos zouden lopen dan kwamen we uit bij de uitgang van het kasteel park en konden we zonder te betalen naar binnen. En ja, we blijven Nederlanders, als het gratis kan waarom zou je dan betalen.

Na de koffie zijn we het pad gaan volgen en na 20 minuten stonden we bij de uitgang van het kasteel park en konden zo naar binnen lopen. Het was nog lekker rustig en konden daardoor alles op het gemak bekijken en fotograferen en filmen. Het was nog steeds mooi weer, dan is alles toch mooier. Het kasteel was prachtig om te zien, maar we zijn niet naar binnen geweest. We hebben de afgelopen 2 weken al een aantal kastelen bezocht. We zijn de tuin gaan bewonderen, deze was enorm groot, met een zwanenvijver, bloementuin en er was ook een gedeelte met herten en lama's. Na 3 uur rondgelopen te hebben zijn we weer naar de camping gelopen en genoten van het zonnetje.

Inmiddels regent het weer, maar deze dag pikken ze ons niet meer af.

Morgen gaan we weer naar Engeland, wandelen in het Lake District.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Margo: