20 juni 2019 van Maybole (Schotland) naar Kendal (Engeland)

20 juni 2019 - Kendal, Verenigd Koninkrijk

Na een nacht met hevige regenbuien zijn we vanmorgen bijtijds vertrokken, want er stond ons een wat langere route te wachten. 222 km op landelijke wegen. Gelukkig was het weer droog en af en toe zonnig, dat is ook fijn om te rijden. De rit ging vandaag van van Maybole (Schotland) naar Kendal (Engeland). Onderweg moesten er ook nog boodschappen gedaan worden. Het brood en Peter zijn speciale biertjes (flesjes van 550 ml) waren bijna op. We zijn een Tesco extra ingegaan, en hebben heel wat bier meegenomen.

Daarna zijn we naar het Lake District gereden, en inmiddels ook de grens naar Engeland gepasseerd. We wilden overnachten op een parkeerplaats bij de berg Helvellyn en vanaf de parkeerplaats de berg op wandelen. De wandeling  hebben we maar gedeeltelijk gedaan, omdat we pas om 15.00 uur op de parkeerplaats arriveerden. We waren al een half uur fors naar boven aan het wandelen, en hoorde toen van mensen dat het nog zeker 2 uur zou duren voor we bij de top zouden zijn. Er hing zware bewolking, en waarschijnlijk regen op de top, dus hebben we besloten om niet verder te gaan omdat het te link zou zijn om op natte keien naar beneden te wandelen. Ook zou het dan erg laat worden. Het bleek overigens ook niet toegestaan om op de parkeerplaats te overnachten. We hebben het boek van de britstops erbij gepakt en staan nu bij de Pub Duke of Cumberland in het centrum van Kendal.

1. Margo:
    Mooie foto's
  2. Adrie en Dora:
    20 juni 2019
    Je maakt ook van alles mee hè op deze reis. Mooi weer, slecht weer . Maar de foto's zijn geweldig en we hopen dat jullie nog heel veel mooie dingen mee gaan maken. XX van ons.
  3. Janna:
    20 juni 2019
    Ja hoor, hier weer een mini berichtje van mij .. jullie hebben al heel wat moois gezien!!! En wat jullie NOG gaan zien..... GEWELDIG!!!Ook alle foto's..... gr van janna
  4. Jacqueline Nome:
    Prachtige foto’s en heel veel gezien al. Gr Jacqueline