6 juni 2019 Van Durham naar Edinburgh (Schotland)

6 juni 2019 - Bamburgh, Verenigd Koninkrijk

Vandaag hebben we Engeland verlaten en zijn we, via Bamburgh, naar Edinburgh gereden. In Bamburgh hebben we Bamburgh Castle bezocht. Vanuit de verte ,zie de dit kasteel al liggen. Het kasteel ligt aan de oostkust van Engeland, pal aan de zee.

We waren er al om 10.00 uur en het was nog erg stil op de parkeerplaats. Voordat we het kasteel zijn gaan bezichtigen zijn we er omheen gelopen, het was zonnig weer, dus we zijn via het strand naar de ingang gelopen. Alleen de buitenkant zag er al bijzonder indrukwekkend uit, hoe zou het binnen de poorten zijn? Dit was net zo indrukwekkend, en met de zon ziet alles er nog veel mooier uit. Er stonden heel veel kanonnen. Ook binnen in het kasteel was het heel mooi om te zien, met al dat antiek, zwaarden, geweren en nog veel meer.

We hebben er in totaal ruim 2 uur rondgelopen en je blijft weer foto's maken.

In de camper hebben we een broodje gegeten en zijn toen richting Edinburgh gereden, en het viel ons op dat de natuur in Schotland groener en anders was dan in Engeland.

We staan nu op een mooie grote camping ( Morton Hall) en hebben nog een poosje in de zon gezeten, het was een graad of 18. Morgen met de bus naar de botanische tuin.