20 juni Sneek

20 juni 2021 - Sneek, Nederland

Nadat het vannacht hard en lang had geregend scheen de zon vanmorgen weer volop.

Vandaag stond er een fietstocht langs het Sneekermeer op het programma. Na de koffie zijn we rond 12.00 uur vertrokken voor de 37 km lange fietsroute, waar we ook 2x met een pont over moesten varen. Helaas toen we gingen fietsen had de zon weinig zin meer om te schijnen, en werd het daardoor met vlagen toch wel frisjes. De 1e pont was niet druk, we waren de enige voor de overtocht van 5 meter. Toen we eenmaal bij het Sneekermeer waren was het zwaar bewolkt, dat was wel jammer. De fietspaden langs het meer waren heel erg smal, als je een tegenligger had moest je de berm in, anders was er geen ruimte. Toen we eenmaal weer meer de polder ingingen werden de fietspaden weer breder. Na een aantal km kwamen we bij de 2e pont, dit was met 20 minuten best een eind varen. Helaas was hij net weg en moesten we een kleine 30 minuten wachten Er zaten 4 mensen en toen werden we erop gewezen dat we een stok uit de melkbus moesten pakken, dit was de reservering voor de pont, er mochten nl i.v.m. corona maar 6 mensen tegelijk op. Vlak na ons kwamen er zeker nog 10 mensen en die hadden niet heel snel in de gaten dat ze een dik uur moesten wachten en gingen keurig in de rij staan, als wij zo lang hadden moeten wachten hadden we 10 km extra gereden om de pont te omzeilen.  Toen we bijna aan het einde van onze fietstocht waren begon de zon weer te schijnen en hebben we daarna bij de camper nog een paar uur in het zonnetje gezeten.

Wat we morgen gaan doen hangt van het weer af, de verwachting is dat het de hele dag zal regenen. Hopelijk valt het mee, en anders is het zo. We hebben tot nu toe niets te klagen over het Nederlandse weer.

1. Janna:
    21 juni 2021
    Hi, jullie hebben nog een beetje zon hier heef het de hele ochtend geregend ..jullie vermaken je wel....gr van mij