22 oktober Van Endingen am Kaiserstuhl naar Mayschoß

22 oktober 2020 - Mayschoß, Duitsland

Eigenlijk wilden we nog een dag in Endingen am Kaiserstuhl blijven en morgen in één keer naar Nederland rijden, maar stramme spieren en vermoeidheid van 2 dagen intensief fietsen hebben ons anders doen besluiten. We doen dat nu in 2 dagen.

Om 10.30 uur zijn we weggereden voor 360 km naar Koblenz. We hadden daar een CP uitgezocht langs de Rijn met 30 plaatsen. Toen we daar om 15.00 uur aan kwamen en nog niets eens waren uitgestapt, kregen we al een teken dat deze vol was. Er was nog een parkeerplaats vlakbij, en daar stonden ook campers maar we wisten niet of je mocht overnachten. We zijn dus weer weggegaan en naar een CP 30 km onder Bonn in het plaatsje Mayschoß. Om 16:00 uur kwamen we daar aan en het was al erg druk, maar gelukkig was hier wel plaats. Deze CP ligt in een wijnstreek en de omgeving is prachtig. En we konden nog even in de zon zitten.

Rond 17.30 uur zijn we bij een restaurant gaan betalen voor de overnachting op de CP. Peter ging nog even op de menukaart kijken en toen zijn we daar maar gelijk gaan zitten en hebben we heerlijk gegeten.

Morgen gaan we richting Oudelande in Zeeland, vrienden staan daar en die vroegen of we nog gezellig die kant op kwamen, dus dat doen we en verlengen we onze vakantie met nog 1 of 2 dagen.

1. Bart en Dorien:
    22 oktober 2020
    Hopelijk goed genoten van deze mooie reis.
  2. Ploni:
    22 oktober 2020