24 juni van Workum naar Stavoren.

24 juni 2021 - Stavoren, Nederland

De plek waar we de afgelopen 2 nachten hebben gestaan vonden we geen fijne plek en we konden al op de volgende CP terecht, dus hebben we vanmorgen snel opgeruimd. Het was maar 20 minuten rijden en om 11.00 uur stonden we alweer op CP Roggebroek in Stavoren, dit is ook weer aan een jachthaven, en we hebben hier een prachtige plek. De bedoeling was dat we vandaag rustig aan zouden doen, maar onze fietsbenen begonnen toch weer te kriebelen. Dit kwam ook omdat in de middag de zon zou gaan schijnen, en de foto's zijn dan toch mooier.

Om 14.15 uur zijn we op weg gegaan voor een tocht van 30 km. We wilden naar de Fontein "de Vis" in Stavoren en de Fontein "Flora & Fauna" in Hindeloopen. Dit zijn beide weer Fonteinen van de Elfstedenroute. Tevens wilden we het beeld "vrouwtje van Stavoren" zien. In Stavoren waren best wel veel toeristen, ,,maar zowel bij het beeld, als de Fontein, waren weinig mensen. Nadat de foto's genomen waren zijn we op weg gegaan naar Hindeloopen. Vanuit de verte zagen we De Grote kerk en het viel op dat de toren behoorlijk scheef staat. Het dorp is niet groot, dus de Fontein was zo gevonden. Overigens was het hier ook druk met toeristen, en die lopen altijd heel breed op de weg en hebben totaal geen benul dat er soms nog een auto of fietsers van de weg gebruik maken.

Rond 16.30 uur waren we terug op de CP na een hele mooie fietstocht, en hebben we nog een tijd van de zon genoten.

1. Jolanda:
    25 juni 2021