6 juni van Den Helder naar Harlingen

6 juni 2021 - Harlingen, Nederland

Na de zwaarbewolkte dag van gisteren was er vanmorgen weer een strakblauwe lucht, we konden lekker buiten zitten. We hadden alle tijd, want op de camping in Harlingen konden we pas na 13.00 uur terecht.  Rond 11.30 uur zijn we onze spullen gaan opruimen en vertrokken richting de afsluitdijk. Ze zijn daar al maanden met wegwerkzaamheden bezig en we hadden verwacht in een file terecht te komen, maar daar was geen sprake van. Eenmaal op de camping aangekomen hebben we geluncht en daarna zijn we via de dijk naar Harlingen gewandeld. Ons doel was "de Walvis Fontein" die in de haven ligt van Harlingen. Eenmaal bij de stenen Walvis aangekomen zagen we dat het water door het Eb nogal laag was en de Walvis op het droge lag. Maar goed dat het geen echte walvis was, die had het niet zo lang uitgehouden boven water. We wisten dat hij ook af en toe zou spuiten, dit bleek om de 8 minuten te zijn en dat was leuk om te zien. Daarna zijn we aan de onderkant van de dijk weer naar de camping gelopen en hebben genoten van het prachtige uitzicht over de Wadden. Morgen hebben we de Ferry naar Terschelling gereserveerd, een tocht van 2 uur, om daarna Terschelling met de fiets te gaan verkennen.