12 juni 2019 van Iverness naar eiland Ilse of Spye , Glenbrittle

14 juni 2019 - Skye, Verenigd Koninkrijk

2 dagen geen telefoon en internet, maar hier zijn de verhalen weer.

Helaas was het vanmorgen weer koud miezerig weer, jammer want we hadden weer een toeristische route uitgezocht.

Als eerste zijn we op zoek gegaan naar het monster van Lochness, en we hebben hem gevonden, een groot groen standbeeld. Het was daar behoorlijk druk, en ook de bus met Nederlanders was er weer, zij gingen nog een boottocht maken over het meer. Brrrrrr, zij liever dan wij met regen en 8 graden. Toen we eenmaal weer tussen de bergen vandaan waren knapte het weer gelukkig ook op, het zonnetje scheen met regelmaat, en de temperatuur liep op naar 13/14 graden.

We hebben geluncht op een parkeerplaats met uitzicht op een mooi kasteel.

Vervolgens zijn we naar het eiland "Isle of skye" gereden, eenmaal op het eiland begon het steeds harder te waaien. Dat merkte we ook heel erg toen we de wandeling naar de Fairy Pools maakten, we werden zowat weggeblazen. De wandeling begon met een steile helling naar beneden richting wat kleine watervallen. Alles bij elkaar 3 km gelopen, een leuke training voor de wat langere wandelingen die nog komen gaan.

Na de wandeling zijn we richting de camping gereden, deze weg ,met steile hellingen, is een eenbaansweg waar inhammen zijn gemaakt om te passeren. Inmiddels was het harde waaien een storm geworden, we zitten nl met de camping pal aan zee. Inmiddels is het windkracht 10, en er was een kleine tentje bijna de zee in gewaaid. Ook kwam er een Nederlandse meneer bij ons langs, die staat hier met een kleine tent en is met zijn vrouw komen fietsen naar de camping. Ze zijn van plan om morgen verder te fietsen, maar door de storm zien ze dat niet zo zitten (ze hebben nl  wind tegen als ze weggaan) Hij vroeg aan ons of wij de fietsen achterop de camper wilde zetten, en of ze dan een stuk mee zouden kunnen rijden. HELAAS, we gaan een andere kant op, en we hebben voor de vakantie het fietsenrek er voor een deel afgehaald.

Kijken hoe we vannacht de storm doorkomen, de camper staat behoorlijk te schudden, en dan morgen gaan we verder op het eiland.