13 juni 2019 eiland Isle of skye, Glennbrittle naar Staffin.

14 juni 2019 - Staffin, Verenigd Koninkrijk

Vannacht hebben we bijna geen oog dichtgedaan. De storm van gisteren was nog wat harder geworden, de camper stond te piepen, kraken en schudden. Het was niet echt leuk meer. Aan het einde van de nacht zijn we gelukkig toch in slaap gevallen, eenmaal wakker was het gelukkig wat rustiger met de wind, al waaide het nog steeds hard.

Om 9.15 uur zijn we vertrokken voor weer een toeristische route. We zijn nu naar het noorden van Isle of Skye gereden, wederom met prachtige uitzichten. Helaas hangt er boven Schotland nog steeds een lage drukgebied en was het weer koud en miezerig weer. Halvewege de route moesten we een weg nemen waarvan bekend is dat deze smal is, en er veel passeerplaatsen zijn. Maar het wordt nog lastiger als er dan ook nog eens wegwerkzaamheden zijn. Het was een complete chaos, wij moesten in een bocht tientallen meters achteruit, omdat er van de andere kant een auto was doorgereden omdat er een camper ging inparkeren en dat koste nogal wat tijd. Ik dacht al te zíen dat het Esther was, dit is een vriendin van Peter zijn zus (Jos) die hadden we in maart een keertje gezien. Jos was toen overgekomen uit Spanje voor Peter zijn 60e verjaardag. Toen we haar weg brachten naar Zestienhoven, zijn we daar even langs geweest. Toen wij weer vooruit konden met de camper hebben we heel even met haar gesproken, maar toen stonden wij de boel op te houden. Wij gingen verder en één van de tegenliggers had geen zin om te wachten, alles stond muurvast. De tegenliggers moesten achteruit, maar de achterste had geen idee hoe zij achter uit moest rijden, dat heeft zeker 10 minuten geduurd om 25 meter te overbruggen. Toen we eindelijk weer verder konden hebben we besloten om niet te gaan wandelen en een camping te zoeken in het eerstvolgende dorp.

Toen we daar gesetteld waren kwam zelfs de zon nog even door, deed gewoon pijn aan de ogen. Vanaf de camping was er een wandeling naar de zee, die hebben we nog gedaan, daar hadden we een prachtig uitzicht.

Hopelijk slapen we vannacht weer lekker, en blijven we dromen van beter weer.