Isle of Skye, van Staffin naar vaste land Schotland, Ellean Donan Castle

14 juni 2019 - Dornie, Verenigd Koninkrijk

We hebben vanmorgen lekker rustig aangedaan en om 11.00 uur pas van de camping gegaan. We wilden een wandeling maken naar Old  man of  Storr, deze berg staat bekend om zijn prachtige uitzichten. Het moet dan goed weer zijn en vanmorgen was het weer zwaar bewolkt, door laat weg te gaan hadden we de hoop dat het weer wat zou opknappen.

Onderweg nog bij een paar vieuwpoints gestopt en bij de laatste begon het te hozen, lekker nat waren we weer bij de camper. Om 12.30 uur waren we bij het beginpunt van de wandeling. En de weergoden waren met ons, de lucht begon open te breken.  Nog even geluncht en toen begonnen aan deze pittige wandeling. Het ging vanaf het begin behoorlijk steil omhoog, en dan hoop je dat je af en toe ook vlakke stukken tegenkomt, nou nee dus. Onderweg regelmatig foto's gemaakt, is dan ook gelijk een adempauze. Eenmaal boven is het adembenemend mooi. Peter is echt helemaal naar de top gelopen, ik heb dat laatste stukje niet meer gedaan en ben op een rots gaan zitten. Opeens werd het weer zwaar bewolkt en toen zijn we weer naar beneden gelopen. Na 3 uur lopen, en vlak voor dat we weer bij de camper waren, begon het weer te regenen, dus hebben we geluk gehad.

We moesten nog bijna 2 uur rijden naar de camping, en onderweg hebben we weer noodweer gehad. Eenmaal weer op het vaste land van Schotland begon het op te klaren en was het 14 graden. Om 18.30 uur waren we bij Ellean  Donan Castle en konden we nog even lekker in het zonnetje zitten. Toen bleek dat er op 300 meter een afhaal pizzeria zat, we vonden dat we wel een pizza hadden verdiend na deze vermoeiende wandeling.

Vanaf de camping kijken we uit op Ellean  Donan Castle , schitterend.

1. Janna:
    15 juni 2019
    Jjullie hebben weer een mooie tocht gemaakt ondanks de regen..... mijn reisje zit er alweer op.... het is heel leuk geweest.... genieten jullie nog maar lekker!!!!Gr van janna.....
  2. Adrie en Dora:
    15 juni 2019
    Wat jammer dat het niet het weer is waarop jullie hadden gehoopt. Jullie kunnen denk ik niet alles doen wat in de planning lag. Maar ja dat weet je als je die kant op gaat. In ieder geval heb je Nessie wel op de foto. Ik mis wel foto's bij de laatste berichten. Doe voorzichtig. XX