9 juni 2019 van Edingburgh naar Glamis

9 juni 2019 - Glamis, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen scheen het zonnetje weer, en het was een graad of 15. Voor Schotse begrippen, mooi weer. We zagen op de camping mensen met een haltershirt en korte broek. Dat vonden wij toch echt te koud.

We hadden een drukke dag voor de boeg, a!s eerste zijn we naar het Falkirk Wheel geweest. Dit is een heel apart gebouwde sluis waarop de boten naar boven gedraaid worden, is heel apart om te zien.

Daarna zijn we naar the Kelpies gereden, dit zijn 2 enorme grote paardenkoppen , gemaakt van staal.

Vervolgens doorgereden naar Stirling Castle, daar wilden we de park-en ride bus pakken, maar die kwam niet opdagen . Toen zijn we maar met de camper er naar toe gereden. Dit was geen feest, het stadje had hele smalle weggetjes, je zag de mensen denken: wat een malloten om hier te gaan rijden met die bak. Tevens was er geen parkeerplek, dus zijn we maar doorgereden.

Als laatste op het programma vandaag stond Glamis Castle. Toen we daar aan kwamen rijden was het enorm druk. Er bleek een Highlands feest te zijn. Zijn we ook even gaan kijken, was wel leuk, al die Schotten in een geruite rok, sommige liepen ook zo te voetbal!en. Ook werd er uiteraard op de doedelzak gespeeld, klonk wel leuk voor een paar minuten, volgens ons wordt je knettergek als je dat de hele dag hoort. Ook zijn we om het kasteel heen gelopen, en dat was weer bijzonder mooi om te zíen. Rond 16.00 uur zijn we naar de Pub Pitcrocknie restaurant and coffee house gereden, om daar op de parkeerplaats te overnachten. Peter zit nu aan een, volgens hem heerlijk biertje, wat we vanmorgen bij de Lidl hebben gekocht.

En straks gaan we in de Pub een hapje eten.

1. Adrie en Dora:
    9 juni 2019
    Hé daar, doedelzakmuziek is mooi hoor. Maar niet de hele dag. Heb je die gasten nog boomstam zien werpen? Mooie paardenkoppen hoor met dat hoofd van jou er bij (grapje!). Wachten af op het volgende verslag. Succes met de volgende rit. XX
  2. Jacqueline Nome:
    Ziet er allemaal prachtig uit! Op naar de volgende plek. Gr Jacqueline
  3. Ron en Karla:
    9 juni 2019
    We hebben net een filmpje zitten kijken van Fallirk Wheel; heel apart om te zien, zeker als je daar vlakbij staat! Ook de paardenhoofden zijn indrukwekkend!
    Groetjes van Ron en Karla.