10 juni 2019 van Glamis naar Stonehaven

10 juni 2019 - Stonehaven, Verenigd Koninkrijk

Om 9.30 uur vertrokken we met zonnig weer vanaf de bridge stop (is een overnachtingsplaats op de parkeerplaats van een restaurant of pub) in Glamis. Vandaag stonden er weer een paar kastelen op het programma, deze kastelen liggen allemaal aan een toeristische route, die bekend staat om de mooie natuur waar je doorheen rijdt.

Onderweg zijn we een paar keer gestopt om foto's te maken en te filmen. Bij de eerste stop stond er een toeristen bus met Nederlanders die genoten van de route. Alleen stond er een mevrouw naar ons te wuiven dat we moesten komen. De bus ging weg en ze wist waarschijnlijk nog niet zo goed met wie ze allemaal op vakantie is, en dacht waarschijnlijk dat we bij het gezelschap hoorde. Dat is niets voor ons, met 40 man in een bus, 5 minuten er uit voor een foto, en hup weer verder. Kan altijd nog aIs we 80 zijn.

Het eerste kasteel was Breamar Castle, was wel apart om te zien met allemaal torentjes aan de buitenkant.

Inmiddels was het gaan regenen en werd het alleen maar donkerder in de verte, daarom hebben we het 2e kasteel maar overgeslagen.

In de stromende regen reden we naar de oostkust van Schotland, waar in Stonehaven het Dunnottar Castle staat, pal aan de kust. We hadden, vanwege de regen, al besloten om dit morgen te gaan bekijken, maar toen we eenmaal tussen de bergen vandaan waren, klaarde het weer met de minuut op. Het was bij Dunnottar Castle hartstikke zonnig, dus uiteraard toch maar vandaag gaan bekijken. Wat ligt dat kasteel daar prachtig. Je kon het vanaf verschillende aanlooproutes bekijken. Ook kon je naar het kasteel toe lopen, dan moest je wel 148 traptreden af, en daarna weer omhoog. We hebben alle routes genomen en het kasteel van meerdere kanten bekeken.

Rond 15.00 uur waren we op de bridge stop in Stonehaven. Het is inmiddels weer zwaar bewolkt en maar 10 graden.

Morgen gaan we richting Grantown on Spey.

1. Adrie en Dora:
    10 juni 2019
    Jammer van het weer zeg! Maar die foto van het kasteel in de donkere wolken is dan wel weer uniek. Mooie foto's weer en hopelijk reizen jullie naar het mooie weer toe. Tot de volgende ronde. XX
  2. Janna:
    11 juni 2019
    Weer een mooi reisverslag.... Jullie hebben al een heleboel gezien!!!! Groetjes van Janna......
  3. Nel den Houting:
    13 juni 2019