1 oktober Bezoek Lovere

1 oktober 2020 - Lovere, Italië

Nadat we hadden ontbeten even naar de weersverwachting gekeken, het was nu zwaar bewolkt en we wilden Lovere gaan bezoeken. Dan hoop je dat het zonnig wordt, want dan zijn de foto’s vaak mooier. En we hadden geluk, rond 11.00 uur zou de zon doorkomen. De Pelleboer van Italië is beter op de hoogte dan zijn Nederlandse collega’s, want inderdaad net voor 11.00 uur kwam de zon door. Spullen gepakt en we zijn gaan wandelen, gelukkig was er een voetpad waar we op konden lopen, is wel zo veilig met die Italiaanse scheurijzers.

Eenmaal in het stadje hebben we langs de boulevard gelopen en zijn daarna de weg overgestoken om het kleine centrum in te gaan. Soms moesten we aardig wat trappen op en dat is weer even wennen als je bijna tot geen conditie meer hebt. Maar op het gemak komt het in orde. In die Zuid Europese dorpjes en stadjes blijft het leuk om in die smalle straatjes te lopen.

Nadat we een tijdje hadden rondgelopen zijn we weer teruggegaan naar de boulevard en hebben daar een heerlijk Italiaans ijsje gegeten. Daarna hebben we nog een paar boodschappen gedaan en zijn teruggelopen naar de camperplaats, waar we weer verder gegaan zijn met ons boek.

1. Margo:
    1 oktober 2020