30 september van Olginate naar Lovere.

30 september 2020 - Lovere, Italië

Toen we opstonden hebben we als eerste een toast (met koffie) uitgebracht op mijn  62e verjaardag.

Het was wederom mooi weer en we hebben op ons dooie gemak de camper klaar gemaakt voor vertrek. Ook hebben we nog even sprankelend bronwater getapt. Op de camperplaats stond een automaat waar heel veel lokale bevolking naar toe kwam, hier bleek dat je voor 5 cent per liter water kon tappen, met of zonder bubbels. Smaakt erg lekker en spotgoedkoop.

Om 10.30 uur zijn we van de camperplaats vertrokken richting Lovere, Na 3 minuten rijden zagen we een Carrefour en zijn we gestopt om wat boodschappen te doen. Wij vinden dat het in Italië een stuk beter geregeld is met de corona maatregelen dan in Nederland. Verplicht handen schoonmaken, verplicht mondkapje op en bij de groente en fruitafdeling liggen plastic handschoenen om het desbetreffende fruit te pakken. En als je naar de kassa gaat, iedereen in een rij en op een groot bord wordt er vermeld wanneer er weer een kassa vrij is en dat mag de eerste in de rij naar die desbetreffende kassa.

Na de boodschappen de borden richting Bergamo gevolgd en daarna richting Lovere, waar we om 12.30 uur op de camperplaats arriveerde. Er kwam een dame de slagboom opendoen en ons uitgebreid in het Italiaans uitleggen hoe alles werkt en ons begeleiden naar de plek waar we de komende 2 nachten kunnen staan. Verder de middag maar weer luierend met een boek in de zon doorgebracht.

Morgen gaan we Lovere bekijken.

1. Ploni:
    30 september 2020
    Gefeliciteerd 🥳😘nog even .
    Wat een chaos is het hier dan in de winkel
    Mooi gebied is het daar ook he
  2. Jolanda:
    1 oktober 2020